Nordea Pankin verkkopankkitunnistautuminen on suljettu tilapäisesti liikkeellä olevien huijausviestien vuoksi. Asiakkaamme eivät valitettavasti voi tällä hetkellä kirjautua palveluumme käyttäen Nordean Tupas-tunnistautumista. Nordean asiakkaat voivat tunnistautua Online-palveluumme jonkin toisen pankin verkkopankkitunnuksilla, tai mobiilivarmenteella. Pahoittelemme asiakkaillemme tästä aiheutuvaa haittaa.
Nordean antama tiedote asiasta:
Liikkeellä on huijausviestejä, joiden avulla rikolliset yrittävät saada haltuunsa verkkopankkitunnuksia. Näitä huijausviestejä on lähetetty Verohallinnon, Tullin ja Postin nimissä.
Viesteissä ohjataan sivustolle, jossa pyydetään tunnistautumaan henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla. Linkin kautta avautuva huijaussivusto muistuttaa Nordean e-tunnistepalvelun sivustoa. Nordea tai viranomaiset eivät koskaan ota yhteyttä sähköpostitse tai puhelimitse kysyäkseen henkilökohtaisia verkkopankkitunnuksia, kortin tietoja tai henkilötunnusta. Asiakkaiden on syytä tuhota huijausviestit avaamatta niitä.
Jos epäilet verkkopankkitunnustesi joutuneen vääriin käsiin, ota yhteyttä Nordean Asiakaspalveluun 0200 3000 (pvm/mpm) (24h/vrk).